<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Tänään kiitän Herraa aisteista. Kevät muistuttaa mieleen, kuinka upeita lahjoja ne ovat.

Näkö: vihreän kaikki eri sävyt, sateenkaari, linnut, kukat… niin ja uudet turkoosit korut ja vaatteet…

Haju: koivu sateen jälkeen, Dalialta lahjaksi saatu voideparfyymi "today, tomorrow, always"

Tunto: Kun vein pyykkiä telineelle, sormenpääni hipaisi koivun oksan kärkeä ja kastui mahlapisaroista. Kävimme Tiinan kanssa torstaina viimeisen kerran "avannossa" tälle keväälle. Se herättää ihonkin.

Kuulo: Olen kuunnellut autossa Kasevaa ja klassista musiikkia Dalian levyiltä, jotka aion palauttaa hänelle, kun menemme käymään. Aivan uusiakin tuttavuuksia minulle; romanialainen Iosif Ivanovici ja ranskalainen Gabriel Prosper Marie.

Maku: Sen lisäksi, että makuaisti on annettu suojelemaan vaarallisilta tai pilaantuneilta aineilta, se antaa toistuvia, mutta myös uusia nautintoja. Tänään mies toi minulle salmiakkisuklaata. Koska olin sanonut, että haluaisin maistaa. Tykkäsin. Sekä miehestä että uutuussuklaasta.

Vaikka tietenkään kaikki aistimukset eivät ole miellyttäviä, niin en haluaisi ainoastakaan aistista luopua. Vanhemmiten se taitaa olla väistämätöntä kuitenkin. Ajattelen vähitellen sokeutuvaa ja kuuroutuvaa rakasta isääni. Muistutan tässä samalla itseäni, että osaisin käyttää saamiani lahjoja viisaasti ja olla niistä iloinen ja nauttia joka päivä niin kauan kuin se minulle suodaan.