...rappukäytävästä, lauloi Egotrippi. Minä sen sijaan kuulin jotain outoja ääniä keittöstä eilen. Ensin pieni ääni ja sitten perään räksähdys, joka kuulosti siltä kuin leivät olisivat pompanneet paahtimesta, vaikka kukaan ei ollut mitään paahtanut. Ihan oikeasti pelkäsin hetken, että olen sitten alkanut kuulla ääniä.  - Luin aiheesta mielenkiintoisen artikkelin eräästä sanomalehdestä, ja aika tavallista luulosairastelua onkin alkaa etsiä ja huomata samoja oireita itsessään. Pari yötä sitten näin aika pelottavan unen, jossa valtavan kokoinen kimalainen tai mikä lie herhiläinen lenteli ympärilläni ja lensi lopulta korvaani, eikä tullut pois. Minä olin hosunut sitä käsilläni, ja mies ihmetteli unessa, mitä minä huitelen, kun hän ei nähnyt eikä kuullut mitään. Kuulin korvastani kauheaa hurinaa ja toinen väitti, ettei siellä ole mitään...

Mutta se leivänpaahdin. Menin tarkistamaan ja äänelle löytyi luonnollinen selitys. Yläpuolella olevalta ikkunalaudalta oli vierähtänyt huulirasvapuikko leivänpaahtimen sisään ritilän päälle. Onneksi kuulin äänen. Ties millaisen tulipalon se esti.