Tämän aamun Raahen Seudussa oli juttu kuuhulluudesta, nimittäin sellaisesta hulluudesta, joka näyttää iskevän johonkin väestön osaan kuutamoaikoina. Poliisit ovat huomanneet, että kuutamoöinä tapahtuu kaikenlaista uuliikaa, rikotaan paikkoja, ryöstellään ja sotketaan. Kuutamoko selittänee myös eilistä melkeinyliajoa? Samassa lehdessä oli myös yleisötekstari Pattijoen mopopojista. Ahaa, muutkin ovat saaneet tuta. Tietenkään en voi tietää, olivatko minua kiusanneet pojat pattijokisia. Tosin he ajelivat sinne päin, mutta niihän minäkin olin ajellut pari tuntia aikaisemmin.

Jos me asuisimme Pattijoella ja jos meidän pojilla olisi mopoja, niin kyllä tuollaisten tekstarien tähden alkaisin tarkkaan kysellä, miten, milloin ja missä seurassa ovat ajelleet. Ja jos ei irtoa uskottavia vastauksia, niin mopot kaniin joksikin aikaa.

Eiliset pojat ajoivat pyörätiellä kolme rinnakkain. Epäilin jo hetken, eikö pyöräni valo palakaan, mutta kyllä se paloi. Lisäksi KD:n neonoranssi heijastinliivi näkyy taatusti mopojenkin valokeiloissa. Kuitenkin näytti siltä, ettei minun kaistallani vastaantuleva kossi näe minua, kun jatkoi vain suoraan minua kohti. Vasta nenäni edessä hän väisti, samaan aikaan kun itsekin käänsin penkalle. Takaani kuului räkänaurun remakka. Se tietenkin minua eniten kismittikin.  Seuraavalla kerralla taidan laskeutua pyörän kyydistä ja asettua pyörän kanssa poikittain pyörätielle. Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule, vaan pojat kuin ihmeen kaupalla yhtäkkiä viisastuisivat.